У таких інтернет-гігантів, як  Google і Яндекс, для веб-майстрів передбачено широкий набір інструментів з аналізу показника відвідуваності сторінок. Одним з найпоширеніших є показник відмов. Спеціальні метрики і лічильники виявляють, скільки чоловік зайшло на сайт, скільки затрималося на ньому і скільки пішло.

Треба сказати, що у Яндекса цей момент опрацьовано значно краще, ніж у Гугла. В останнього за відмову визнається поведінка користувача, коли він не переходить на інші сторінки сайту. Тут вже є протиріччя. Адже якщо людина зайшла на сторінку і відразу знайшов те, що йому потрібно – вона не стане переходити по іншим посиланнях, а залишиться читати текст або взагалі просто скопіює його собі на комп’ютер. У Google це буде виглядати відмовою. А реально це – відповідність вмісту сторінки запиту користувача, тобто висока релевантність.

У Яндекса дана технологія працює трохи інакше. За відмову вважається перебування на сторінці користувача менше 15 секунд. Теж неоднозначний показник. Але значно більше справедливий.

У зв’язку з роботою подібних метрик і лічильників в інтернеті народилося безліч технологій, за допомогою яких можна формально знизити відсоток відмов. Наприклад, щоб збільшити час перебування людини на сторінці, ускладнюють навігацію сайту або розташовують банери з цікавими графічними елементами (медіа-реклама, мультики, веселі картинки та інше). Навряд чи це ефективно підвищить відвідуваність, але допоможе затримати користувача на пару зайвих секунд. Стратегічно це призведе тільки до відтоку відвідувачів. Порада з цього приводу – не вдаватися до подібних методів. Краще більш тонко налаштувати механізми визначення відвідуваності через Яндекс, і аналізувати дані.